Legia zawarła umowę z PepsiCo

Dystrybutor napojów firma PepsiCo podpisała umowę sponsorską z klubem piłkarskim Legia Warszawa. Dotyczy ona m.in. nowej nazwy stadionu przy Łazienkowskiej, która od nowego sezonu będzie brzmiała Pepsi Arena.

Jednym z punktów porozumienia, jak poinformowały strony, jest rozpoczęcie prac związanych z umieszczeniem elementów promocyjnych na stadionie. Oprócz nazwy, sponsor dostanie również powierzchnię reklamową.

Reklama

"Nazwa +Pepsi Arena+ będzie obowiązywała od najbliższego sezonu. Umowa z nowym sponsorem została podpisana na trzy lata. Więcej szczegółów ujawnimy na początku sierpnia" - powiedział PAP rzecznik prasowy Legii Michał Kocięba. Żadnych informacji nie chciał natomiast przekazać przedstawiciel PepsiCo Janusz Wróblewski.

Profitów z tego tytułu nie otrzyma natomiast urząd miasta, który jest właścicielem obiektu. Według nieoficjalnych źródeł, koncern będzie płacił 6 mln zł rocznie.

"Nie chcę tego komentować, ponieważ żadna ze stron nie informowała mnie o ewentualnym porozumieniu. Dowiedziałem się o tym od dziennikarzy" - zaznaczył dyrektor Biura Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Stołecznego Wiesław Wilczyński.

Blisko dwa miesiące temu z inicjatywy zastępcy prezydenta Warszawy Andrzeja Jakubiaka doszło do spotkania z władzami zespołu z Łazienkowskiej. Omawiano wówczas ewentualne renegocjowanie umowy, na mocy której - według władz klubu, wszelkie korzyści marketingowe należą się tylko Legii. Strony miały spotkać się ponownie przed podpisaniem umowy ze sponsorem, ale do tego już nie doszło.

"Mamy umowę, która jest dobra zarówno dla Legii, jak i dla miasta. Według niej klub bierze na siebie wszelkie koszty dotyczące utrzymania obiektu, a oprócz tego płaci czynsz i podatek od nieruchomości. W zamian za to otrzymaliśmy wszelkie uprawnienia związane z funkcjonowaniem tego obiektu i przychodami generowanymi przez Legię grającą na nim. Chodzi o przychody związane z biletami czy ekspozycjami marketingowymi. Sprawa jest jasna" - powiedział w wywiadzie dla PAP ponad miesiąc temu prezes Legii Paweł Kosmala.

Nie jest wykluczone, że Rada Miasta ustanowi oficjalną nazwę stadionu, która będzie obowiązywała na stałe. "Pepsi Arena" to nazwa komercyjna, która obowiązuje na określony okres (w tym przypadku na trzy lata).

Budowa nowego stadionu rozpoczęła się 17 listopada 2008 roku. Pierwszy etap zakładał wyburzenie i wybudowanie trzech trybun. Prace zostały zakończone w lipcu 2010 roku, a wtedy przystąpiono do prac nad realizacją czwartej tzw. krytej trybuny. Obecnie stadion mieści około 24 tysiące widzów, a docelowo na trybunach będzie mogło zasiąść 31 tysięcy. Cała inwestycja pochłonęła w sumie ok. 460 mln złotych brutto.

Dowiedz się więcej na temat: Legia Warszawa | Ekstraklasa

Reklama

Reklama

Reklama