MŚ w klasie Micro. Tarnacki czy Sawicki?

Mistrzostwa świata w klasie Micro na półmetku. W środę rozegrano szósty z dwunastu zaplanowanych wyścigów. W kategorii Open prowadzi Piotr Tarnacki na POL77 Roca Volvo przed Rafałem Sawickim na POL333 Euro Shipping. Do końca regat pozostały dwa dni i sześć wyścigów.

W poniedziałek na linii startu mistrzostw świata w klasie Micro stanęło 25 załóg z siedmiu krajów. Regaty rozgrywane są w trzech kategoriach - Open, Racer i Cruiser. Przez trzy dni udało się rozegrać wszystkie sześć zaplanowanych wyścigów wraz z biegiem długodystansowym.

Reklama

W królewskiej kategorii Open od początku prowadzi najrówniej pływający Tarnacki, który wygrał cztery z sześciu wyścigów. W pozostałych dwóch uległ tylko Sawickiemu, który po słabym pierwszym dniu we wtorek dołączył do walki o tytuł mistrzowski. Wszystko wskazuje na to, że to między tymi zawodnikami rozstrzygnie się walka o złoto. Z pozostałej stawki jachtów Proto jedynie Rosjanin Bażenow, Rafał Moszczyński i Francuz Brunel są w stanie pływać w pobliżu pierwszej trójki, ale żadnemu do tej pory nie udało się nawiązać walki z Tarnackim. Pozostałe sześć wyścigów może więc okazać się swoistym match racingiem pomiędzy dwoma Polakami i na pewno skupi uwagę kibiców.

W kategorii Racer doskonale spisuje się szczecińska załoga POL 13 LaBesto Bartosza Piotrowskiego, pływając najrówniej tuż za jachtami Proto. Wyraźnie, z przewagą ponad 20 punktów, wyprzedza Laurenta Meunier FRA 41780 z Francji i Macieja Grodzkiego na POL 80.

W teoretycznie najwolniejszej kategorii Cruiser na prowadzeniu znajduje się Mateo Vanelli z Włoch na ITA 80, który w środowym wyścigu długodystanowym przypłynął na doskonałym 10. miejscu, wyprzedzając wiele jachtów Open i Racer. Dzięki temu w klasyfikacji generalnej plasuje się na dziewiątym miejscu, tuż za ośmioma jachtami Proto. Ma bezpieczną przewagę nad Rosjaninem Swistunowem RUS 110 i Francuzem Benebenem na FRA 38294. Najlepszy Polak, Marcin Pietrzak plasuje się na czwartym miejscu z dwoma punktami straty do Francuza po falstarcie i awarii w dwóch pierwszych wyścigach.

Dowiedz się więcej na temat: żeglarstwo

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje