Lotto Ekstraklasa. Frekwencja rośnie z roku na rok

Kluby oraz ligi od lat regularnie starają się o jak najwyższe wskaźniki frekwencji. Wyniki te są monitorowane przez Europejskie Stowarzyszenie Piłkarskich Lig Zawodowych (EPFL). Organizacja ta wydała właśnie Raport Frekwencji Europejskich Lig. Coraz lepiej w rzeczonym zestawieniu zaczyna się prezentować Lotto Ekstraklasa, obecnie pod tym względem trzynasta w Europie.

Lotto Ekstraklasa - sprawdź terminarz, wyniki, strzelców oraz tabelę!

Reklama

Od kilku lat najwyższa klasa rozgrywkowa w Polsce notuje rekordowe sezony pod względem frekwencji. Rosnący wskaźnik przyczynił się do wysokiej lokaty w zestawieniu obejmującym ostatnie siedem edycji rozgrywek. Pod względem średniego zapełnienia stadionu Ekstraklasa znalazła się na trzynastej lokacie wśród lig najwyższego szczebla z wynikiem 8708 osób na jedno spotkanie, licząc średnią z siedmiu ostatnich sezonów. Jeżeli wliczać wszystkie rozgrywki ligowe (pierwszego oraz drugiego szczebla) na Starym Kontynencie, to nasza liga znajduje się na miejscu piętnastym.

Ten rezultat jest efektem stałego wzrostu liczby widzów. W sezonie 2016/2017 ligowe mecze w naszym kraju oglądało średnio rekordowe w Polsce 9679 kibiców. M.in. dzięki takiemu wynikowi Ekstraklasa znalazła się wśród dziewięciu lig opisanych w raporcie, które w ciągu ostatnich siedmiu sezonów utrzymywały progres pod względem kibiców zasiadających na trybunach. Jej wynik to wzrost o 1,9 procent w skali siedmiu ostatnich sezonów. Daje jej to szóstą pozycję w Europie. Ekstraklasa trafiła tym samym do tej grupy co rozgrywki z Anglii, Portugalii i Hiszpanii. Na przeciwnym biegunie znalazły się Turcja, Ukraina, Grecja i Rumunia, gdzie zanotowano najwyższe spadki frekwencji na przestrzeni ostatnich siedmiu lat.

Pięć z sześciu najlepszych lig pod względem wzrostu frekwencji eksperymentowało w minionych siedmiu latach z systemami rozgrywek. Wyjątek w tej grupie stanowi francuska Ligue 1, posiadająca już ugruntowaną wieloletnią markę. Izraelczycy, Szwedzi, Belgowie, Finowie oraz Polacy poszli w kierunku szukania nowych impulsów dla rozwoju widowisk sportowych. W Ekstraklasie, także dzięki zwiększeniu liczby meczów i zmianie systemu rozgrywek, wzrosła także suma fanów w sezonie. W każdym z pięciu ostatnich sezonów wskaźnik ten zmierzał ku górze.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje