• 1 .Juventus Turyn (95 pkt.)
  • 2 .SSC Napoli (91 pkt.)
  • 3 .AS Roma (77 pkt.)
  • 4 .Inter Mediolan (72 pkt.)
  • 5 .Lazio Rzym (72 pkt.)
  • 6 .AC Milan (64 pkt.)
  • 7 .Atalanta Bergamo (60 pkt.)
  • 8 .Fiorentina (57 pkt.)

Polonizacja Napoli obejmuje nawet Facebooka

Działacze lidera Serie A dostrzegli ogromny potencjał drzemiący w fanach klubu pochodzących znad Wisły. Napoli, którego barw bronią Piotr Zieliński i Arkadiusz Milik, poinformowało w poniedziałek, że od teraz wszystkie posty na oficjalnym fanpage'u klubu na Facebooku będą pisane także w języku polskim.

Dotychczas zespół spod Wezuwiusza na komunikatorze społecznościowym kontaktował się z fanami w języku rodzimym oraz najpopularniejszym na świecie angielskim. Lecz ze względu na to, że polska kolonia jest obok hiszpańskiej i brazylijskiej największą na Stadio San Paolo oraz przede wszystkim z powodu sporej popularności w naszym kraju Napoli zdecydowało się otworzyć na nadwiślański rynek. Dlatego też wszelkie informacje, cytaty oraz inne treści wrzucane na facebookowe konto zespołu będą zapisywane także polszczyzną.

Reklama

"SSC Napoli z przyjemnością ogłasza, że klub rozpoczyna dodawanie postów w języku polskim na oficjalny klubowy profil na Facebooku. Ten ruch z pewnością przypadnie do gustu wielu naszym fanom w Polsce i stanowi część klubowego celu, którym jest nawiązanie bliższej więzi z fanami, którzy z pasją wspierają Napoli na całym świecie.  Fani z Krakowa, Warszawy i innych miejsc w Polsce - ojczyzny gwiazd Napoli Piotra Zielińskiego i Arka Milika - otrzymają dostęp do specjalnych treści dedykowanych dla nich za pomocą geo-targetowania, a także do treści tworzonych na zasadzie ad-hoc" - "Azzurri" poinformowali w poniedziałek na swojej oficjalnej stronie internetowej.

Warto zauważyć, że neapolitańczycy liczą na odzew z kraju Zielińskiego i Milika nie tylko na Facebooku, ale także w kolejnym serwisie społecznościowym. Mowa tu oczywiście o Twitterze. "Ogłoszenie to świadczy o zacieśnianiu więzi naszego klubu z polskimi fanami, dla których Napoli już podejmowało starania by zaangażować fanów przy użyciu dedykowanych grafik w języku polskim oraz specjalnych promocji na naszej stronie internetowej. Naturalnie, fakt, że dwa spośród największych nazwisk w polskiej piłce nożnej występują w naszym klubie, wysoko podniósł zainteresowanie Napoli. W rezultacie Neapol jest jedynym klubem w Europie, dla którego Polska jest jednym z kluczowych rynków docelowych na Twitterze. Mamy nadzieję, że wszyscy nasi polscy fani i obserwujący będą cieszyć się oglądaniem, odkrywaniem i udostępnianiem naszych treści. Dziś mogą zrobić duży krok by być bliżej Azzurrich" - możemy przeczytać w dalszej części komunikatu.

Prowadząca w Serie drużyna Maurizio Sarriego w obecnym sezonie polską jest niestety tylko z powodu "Ziela". Wyśmienity technicznie pomocnik wystąpił jak dotąd w 18 spotkaniach na wszystkich frontach, w których strzelił już cztery gole. Milik zdążył rozegrać raptem pięć meczów, po czym we wrześniu przeciwko SPAL znów zerwał wiązadło krzyżowe w kolanie, przez co drugi rok z rzędu przechodzi żmudną, kilkumiesięczną rehabilitację i nie może podbijać Neapolu tak jak tego przy jego transferze z 2016 roku oczekiwano. Formalnie na kontrakcie w klubie jest jeszcze 22-letni stoper Igor Łasicki, obecnie wypożyczony do Wisły Płock, ale on jak dotąd w pierwszej drużynie Napoli zagrał tylko 12 minut i raczej niemożliwe jest, aby w przyszłości miał pełnić w klubie ważną rolę.

Wyniki, terminarz i tabela Serie A

Dowiedz się więcej na temat: Piotr Zieliński | Arkadiusz Milik | SSC Napoli

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje